Kvalitet

Vi når det genom en kombination av välutbildad personal, arbetsmetodik och kvalitetskontroll:

  • Egenkontroll: Samtliga våra städare upprättar och följer en checklista vid varje uppdrag.
  • Besiktning: Vid sporadiska och/eller enstaka uppdrag så gör vi alltid – tillsammans med kunden – en slutbesiktning. Skulle det vid exempelvis en flyttstädning visa sig att något fel begåtts så kan vi direkt korrigera detta.
  • Kvalitetskontroll: Vid fasta och kontinuerliga uppdrag så går vi månadsvis – och med checklistan som grund – igenom arbetet. Städningen utvärderas av arbetsledningen. Kunden får löpande information om städningen och den uppnådda kvaliteten.
  • Uppföljning: Vi har alltid uppföljningsmöten med våra kunder för de fasta uppdragen. Våra driftsmöten tillsammans med kund är oerhört viktiga för den kvalitet vi håller och vill hålla.

Miljö

Rent hem. Utan miljöpåverkan. Paradoxalt nog så är städbranschen en långt ifrån ren bransch. Många städföretag använder sig av starka rengöringsmedel fulla av olika kemikalier som samtliga har en negativ inverkan på vår miljö. Nurdins Städ AB vill visa att man kan städar utan att miljön tar skada. Miljöarbetet utgör en väldigt betydelsefull aspekt av hela vår verksamhet och genom följande åtgärder så garanterar vi dig ett rent hem – utan bekostnad på vår miljö:

Till vår företagstvätt används en energisnål tvättmaskin och en energisnål kondenstorktumlare. Båda dessa är miljömärkta. Vi använder oss, i en stor utsträckning av microfiberprodukter. Det gör att vi lyckats minimera användandet av starka rengöringsmedel. Det går att få rent utan starka kemikalier! Om man slipper använda starka kemikalier så minimeras risken för allergier och känslighet för starka lukter. Dessutom så blir slitaget på exempelvis ett golv avsevärt mycket mindre. Microfiberprodukter är dessutom en utmärkt dammtorkare.

Personal

Vår personal består av fler nyckelpersoner, som har daglig direktkontakt med våra kunder. Alltid personligt och professionellt. Vi jobbar kontinuerligt med vidareutbildning och vi har månatliga uppföljningsmöten med våra anställda och våra kunder. Det här har gjort att vi har en väldigt låg personalomsättning och högre kompetens. Vid nyanställningar så lär våra mer erfarna städare upp de nya och ger en introduktion i de krav vi har gällande kvalitet och arbetssätt.

Nöjd Kund-Garanti

Skulle något finnas att anmärka mot regleras detta. Reklamation efter godkänd besiktning godkänds inte. Om skada mot förmodan uppstår så ersätts denna förutsatt att den orsakats av oss. Övriga villkor för våra städuppdrag framgår av Allmänna villkor.